sport

Thuis sporten

Yoga

De sportschool is weer open, maar voel je je thuis lekkerder? Geen probleem, blijf gewoon thuis, thuis sporten kan netz o effectief zijn! Maar dit is zeker niet bedoeld als vrijspraak voor het overslaan. Nee, je traint nog steeds.

Er zijn zulke geweldige oefeningen om te trainen in de thuisgymnastiek. En voor de meeste heb je niet eens extra gereedschap nodig. We laten je zien hoe je met weinig inspanning een geweldige workout voor thuis kunt samenstellen. Als je eenmaal begonnen bent, zijn er eindeloos veel mogelijkheden om te variëren en je training te verbeteren. Kun je niet wachten om te beginnen? Wij vertellen je hoe je effectief en snel kunt trainen in je eigen home gym, zonder gereedschap of fanfare. Met onze tips wordt je sessie in de huiskamer minstens zo effectief als een cursus in de studio.

Waarom is thuis sporten zinvol?

Thuis sporten is flexibel, bespaart dure lidmaatschapskosten en de rit naar de sportschool. Trainen in de thuisgymnastiek heeft beslissende voordelen, vooral voor beginners – vooral als je momenteel niet in de sportschool kunt trainen, niet weet hoe je daar moet trainen of je je niet echt op je gemak voelt. “Trainen in het openbaar is niet voor iedereen weggelegd. Thuis kun je zonder toeschouwers of schaamte ontdekken wat je leuk vindt en welke kansen de training je biedt”, zegt Sörensen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat studio’s momenteel gesloten zijn. Heb je zin in gereedschap?

Welke andere voordelen heeft de home gym?

Je kunt de tijd beter managen. Nog een pluspunt van thuistraining: thuis kun je je training afstemmen op je bioritme. Omdat je atletische prestaties onderhevig zijn aan dagelijkse schommelingen: soms ben je ‘s ochtends fit, soms ‘s avonds – maar je kunt niet altijd naar de sportschool of buiten gaan en 2 uur opofferen voor een training. Daarom: haal de sportschool bij je thuis. Zeker als je ‘s morgens vroeg voor een rondje wilt trainen, gaat dat thuis sneller en spontaner.

Moet ik binnen trainen?

Nee. Thuis sporten betekent niet dat je je moet terugtrekken in een rustige kamer. “Bij mooi weer kun je buiten sporten in de tuin, op het terras of, als het maar groot genoeg is, zelfs op het balkon”, zegt onze fitnesstrainer.

Zijn tip aan iedereen die wat meer ruimte nodig heeft voor de homegym: “Gebruik de garage, de hobbyruimte of de kelder – ook daar heeft niemand last van de trainingstools.” Kortom, het is voldoende om een ​​klein hoekje voor te bereiden met voldoende ruimte om te bewegen of om een ​​slaapmat neer te leggen. Sörensen: “Het is belangrijk dat je een trainingshoek reserveert, zodat je altijd terecht kunt voor een vaste trainingsplek.” Als je altijd moeizaam alles moet voorbereiden, krijg je gewoon een nieuw excuus om niet te trainen.

Geef een antwoord