Algemeen

Hoe een mooie vakantie opeens fout kan gaan

Camper

Een poos geleden gingen wij op vakantie naar Texel. Het verblijf ging helemaal goed, totdat opeens een serie problemen bijna de hele vakantie in de soep liet lopen. Over deze ervaring wil ik jullie wat vertellen.

De vakantie

Wij hadden afgelopen jaar steeds meer zin gekregen om weer een bezoek te brengen aan een Waddeneiland, iets wat we al lang niet meer gedaan hebben. Omdat we al eens eerder in een huisje en een hotel hebben gezeten, besloten we om deze keer te kamperen. Nadat we de nodige speciale boot-ticket hadden geregeld, haalden we onze caravan op van de caravan onderhoud, en konden we op vakantie.

Doordat we nu op een camping zaten kregen we een heel ander aspect van het eiland te zien. Het voelde echt alsof je veel dichter bij het wildere en ruigere aspect van Texel was. Het echte duinlandschap was vlakbij, en je kon er ontzettend goed uitwaaien. De Koog en Den Burg waren mooie stadjes om door te lopen, en had gezellige winkelstraatjes. Over het algemeen hadden was hadden we een geweldige tijd, totdat het bijna helemaal mis ging.

De ramp

Op één klap viel de vakantie in duigen. Een paar dagen voordat we weer terug naar huis zouden gaan ging de auto stuk. Dit betekende dat we nergens met de caravan heen konden. Nadat hij naar de garage was gebracht, kwamen we erachter dat er een gigantische wachtrij was, en het minstens een paar dagen gaat duren voordat hij klaar was. Omdat we eigenlijk weer terug naar huis wouden, gingen we kijken of we met een huurauto thuis konden komen. Uiteindelijk bleek dat alle autoverhuur bedrijven geen auto hadden voor een caravan, of niet wouden dat hun auto van het eiland af ging. We zaten dus echt vast totdat de auto gerepareerd was.

Toen we dit laatste eenmaal realiseerden, besloten we er gewoon zoveel mogelijk van te maken als we konden. We konden gelukkig langer op de camping blijven, wat erg vriendelijk was van de eigenaren. Omdat we nog een dag onze huurfietsen hadden, maakten wij hier nog volop gebruik van om de dag te vullen. De andere dagen hebben we volop gebruik gemaakt van de taxi Texel, die ervoor zorgde dat wij nog steeds overal op het eiland konden komen, zonder dat we ver hoefden te fietsen. Toen de auto eindelijk gerepareerd was, hadden we er nog een gezellige aantal dagen van gemaakt, en konden we met gerust hart naar huis. Zo zie je maar dat er iets van maken alsnog de vakantie mooi kan maken.